Jak zarobić na e-commerce?
14 maja 2016
Zakładasz firmę? Wybierz ostrożnie księgową
13 czerwca 2016

Co to jest sprzęgło elektromagentyczne?

Głównym zadaniem sprzęgła w pojeździe jest przekazanie napędu, tak żeby szkoda dla mocy napędu była jak najlżejsza, a napęd samochodu został przesadzony z silnika wprost na układ. Sprzęgło elektromagnetyczne ma dokładnie to samo działanie, jednak ma zasadniczo inną budowę od znanego sprzęgła kinetycznego. Poprzez sprzęgło elektromagnetyczne przekazanie mocy napędowej czyni się poprzez oddziaływanie pola magnetycznego dokładnie na magnesy. Działanie analogicznie jak w przypadku sprzęgła kinetycznego, sterowane jest przez sprzęgło, wciskane przez kierowcą auta czy oprogramowanie, który działa w przypadku skrzyni automatycznych. Sprzęgła elektromagnetyczne podzielone są Jeden z typów to sprzęgła elektromagnetyczne tarczowe. A drugi to sprzęgła elektromagnetyczne działające z użyciem proszku.

Sprzęgło elektromagnetyczne z tarczą charakteryzują się tarczą cierną i jeszcze dodatkowym uzwojeniem znajdującym się w kole zamachowym. Elektromagnes, do którego dociera moc elektryczna wytwarza pole magnetyczne i to dociąga cierna tarczę do tarczy sprzęgła. Następuje wówczas przeniesienie mocy napędowej. Wciśnięcie sprzęgła prowadzi do zaniku pola magnetycznego w wyniku zatrzymania przewodzenia prądu.
Sprzęgła proszkowe są instalacjami w których znajduje się fachowy puder ferromagnetyczny. Teraz coraz częściej zamiast proszku ferromagnetycznego wykorzystuje się określoną pastę. Występujące pole siłowe pobudza zastyganie materii oraz połączenie 2 elementów zestawu.

Stosunkowo mała awaryjność elektromagnetycznych sprzęgieł sprowokowana jest tym, że w sprzęgłach takowych nie postępują efekty wycierania elementów. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom sprzęgło takie cechuje się bezsprzecznie wyższą stałością. Natomiast nie oznacza to że sprzęgła elektromagnetyczne nie ulegają awariom. Rotowanie elektromagnesu jest czynnikiem niezbędnym do uformowania pola magnetycznego, co powoduje eksploatowanie się szczotek i pierścieni stykowych. Naprawianie szczotek jest stosunkowo proste, jednak naprawa pierścieni stykowych jest już znacznie bardziej uciążliwa i kosztowna.