Definicja jest prosta – to biuro zajmujące się się zestawianiem propozycji pracy z tymi, którzy potrzebują zatrudnienia w Polsce i poza krajem. Agencja pracuje w dwóch kierunkach. Odpowiada na potrzeby pracodawców oraz pomaga potencjalnym pracownikom udostępniając im listę ofert pracy.
Agencja pracy zajmuje się ogólnie pojmowaną pracą z obszaru HR. W gestii agencji pozostaje dynamiczne wsparcie dla pracodawców w procesie odnajdywania idealnych kandydatów do pracy. Kroki podjęte przez pośrednictwo są kilkuetapowe – od wyszukiwania ogłoszeń, przez selekcję aż po zatrudnienie. Najbardziej spełniających wymagania trudno znaleźć, z tego powodu podczas wyboru zestawia się kandydatów z idealnym zestawem cech, w którym umiejętności i fachowość pokrywają się z oczekiwaniami pracodawcy. Agencja pracy aktywnie wspiera również osoby poszukujące dobrego stanowiska. Osoby takie przynoszą do biura pośrednictwa kompetencje, wiedzę i zdolności, które są dopasowane do profilu kandydata zakreślonego przez pracodawcę. Agencja zatrudnienia doradzi, jak podejść do rozmowy kwalifikacyjnej.
To Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej decyduje o wpisaniu na listę legalnych podmiotów i wydaje odpowiednie zaświadczenie, którym musi legitymować się APP.Warto także sprawdzić, czy biuro rzeczywiście współpracuje z przedsiębiorstwami za granicą, z którymi deklaruje współpracę. Nie powinna również inkasować żadnych kaucji, opłat czy przedpłat. Wyjątkiem mogą być jedynie koszty skierowania do pracy. Przed przyjęciem warunków umowy z agencją pracy, musimy dobrze przeczytać jej wszystkie zapisy. Warto parokrotnie skontrolować warunki zawarte w umowie. To kluczowy moment z uwagi na zapisy drobnym drukiem, które mogą mieć wpływ na inną wykładnię dowolnego paragrafu w kontrakcie. Nie wolno bać się próby wyjaśnienia wątpliwości, w grę wchodzi także nawet konsultacja prawna, w przypadku nawet drobnej wątpliwości dotyczącej konkretnego zapisu.